czwartek, 11 kwietnia 2013

Sernik z pieczonymi jabłkami i masą marcepanową


Istnieją tematy o których mogę pisać wiele. Jednym z nich jest bezowocne szukanie smaków dzieciństwa. A w nich sernika mojej babci, którego nigdy nie udało mi się znaleźć już nigdzie indziej. Niekiedy jednak przez przypadek odkrywam całkiem nowe smaki. Tak też się stało ostatnio. Wynaleziony, przez moją ciocię, sernik jest cudownie puszysty. Jego słodkość podkreślają jabłka wypełnione masą marcepanową. Warte spróbowania !





Składniki:
- 200 g masy marcepanowej ( 150g + 50g )
- 50g rodzynek
- 3 łyżki rumu
- 50g płatkow migdałowych (uprażonych na suchej patelni)
- 200 g cukru ( 70g + 80g + 50g )
- 250 g mąki
- 2 torebki cukru waniliowego (1 +1)
- szczypta soli
- 1 łyzeczka proszku do pieczenia,
- 750g jabłek
- 175 g masła (125g + 50g )
- 100g kremówki
- 200g konfitury brzoskwiniowej
- 1 paczka budyniu o smaku waniliowym  
- 1/2 l mleka
- 4 jajka ( 3 +1 )
- 500g twarogu śmietanowego (np.President)
- 25 g.migdałów, cukier puder

Przygotowanie :
Na początku marcepan ścieramy na tarce o grubych oczkach. Rodzynki skrapiamy rumem (jeśli go nie mamy namaczamy je we wrzątku).
  Do osobnej miski przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia. Dodajemy 70 g cukru oraz 1 torebkę cukru waniliowego. Wbijamy 1 jajko, dorzucamy 125g masła oraz 50g marcepanu. Posypujemy szczyptą soli. Zagniatamy na gładkie ciasto i formujemy kulę. Zawijamy w folię i wkładamy do lodówki na min. 30min.
  W tym czasie przygotowujemy jabłka z masą: resztę marcepanu (150g), rodzynki oraz płatki migdałowe zagniatamy. Jabłka dokładnie myjemy i kroimy na połówki. Wycinamy gniazda nasienne,a w ich miejsce nakładamy masę marcepanową.
Gotujemy budyń (mój sposób: 1/3 szkl.mleka dokładnie wymieszanym z proszkiem wlewam do "wrzącego" mleka i energicznie mieszam). Studzimy
  Ucieramy 50g masła z 80g cukru zwykłego i  1 paczką waniliowego.  
Dodajemy 3 jajka ,twaróg,śmietanę oraz wystudzony budyń. Ucieramy na gładką masę.

Ciasto z lodówki wykładamy do wysmarowanej tortownicy o średnicy 26 cm .Dociskamy brzegi, nakłuwamy widelcem i na nie nakładamy masę serową. Na środku wykładamy przygotowane jabłka z marcepanem i lekko dociskamy . Pieczemy ok.godziny w 200 st.C .Po upieczeniu zostawiamy ciasto w piekarniku przy otwartych drzwiach na ok.10 min.
  Przez ten czas podgrzewamy konfiturę i przecieramy ją przez sito. Ostudzoną masą smarujemy brzegi ciasta. W garnuszku karmelizujemy 50g cukru, dodajemy migdały i wykładamy na folię aluminiową. Studzimy i dekorujemy nimi ciasto.

20 komentarzy:

  1. Szczerze, to nigdy nie probowalam takiego sernika z jablkami, ale to brzmi bardzo ciekawie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie też nie ! To był mój pierwszy raz :) Zdecydowanie polecam !

      Usuń
  2. fantastyczny:) i do tego ja uwielbiam marcepan:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale nieziemski pomysł na jabłka zanurzone w masie serowej! Nigdy nie jadłam, a nawet nie słyszałam o takim serniku! Musi być smakowity, zapisuję sobie przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Marceeepan! Pycha! Uwielbiam wszystko co z nim związane :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale zdjęcia cudownego sernika,bardzo ciekawa propozycja.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. O jak miło czytać takie słowa :)
      Dziękuje bardzo !

      Usuń
  7. O matko! wygląda rewelacyjnie! zapisuję do zrobienia, bo jako fanka serników, nie mogę przejść obok niego obojętnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. jaki cudny pomysł z tymi jabłkami i marcepanem!:-) i po raz kolejny zaczynam myśleć o smakach mojego dzieciństwa, wiele z nich na szczęście udaje się wciąż odtworzyć..

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapowiada się rewelacyjnie! Pomysł kapitalny:) Taką ciocię mieć to skarb:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trafiłaś w sedno :) ISTNY SKARB ! Ciocia to następczyni mojej babci... wszystko robi pyszne i dlatego często podkradam jej przepisy:) !

      Usuń
  10. Wspaniały i dość nietypowy, tym chętniej bym skosztowała :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest boski! Wierzę na słowo, że jest pyszny. Uwielbiam wszelkiego rodzaju kombinacje smakowe w serniku, a jabłka i masa marcepanowa to na pewno udane dodatki :)
    Do tego wszystkiego, zdałam sobie sprawę, że jabłek z sernikiem nigdy nie łączyłam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Na tym blogu są same przepyszne przepisy…………cieszę że moja kuzynka poleciła mi ten blog. Brawo !!!!!!!
    http://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim za dodane komentarze. Nie bójcie się zadawać pytań. W miarę możliwości odpowiem na wszystkie !

Zobacz inne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...