piątek, 25 września 2015

Ogórkowy chłodnik z kalarepką na ostatnie dni lata


Już dawno jestem po przeprowadzce, ale wciąż uczę się tu gotować. Jakbym robiła to zupełnie na nowo. Przypalam garnki nałogowo i tłucze talerze całkiem przypadkowo. 
I  choć z Buniem tworzymy świetny duet kuchenny to brak mi ciepłego futerka Kapsla pod nogami, z którym pożegnałam się dwa miesiące temu. Wciąż zdarza mi się wołać go kiedy skapnie mi na ziemię plamka sosu czy kawałek chleba wymsknie się spod ostrzy noża. 
Mam nadzieję,że jeszcze kiedyś, gdzieś razem pogotujemy...

a tymczasem na ostatnie dni ciepła zachęcam was do wypróbowania ogórkowego chłodnika z kalarepką :)

Ogórkowy chłodnik z kalarepką

Składniki:
- 3 świeże ogórki
- 2 ząbki czosnku
- 1 op. gęstego jogurtu greckiego
- maślanka ok.300ml 
- koperek 
- kalarepka 
- sól, pieprz do smaku
- jajka * (opcjonalnie)


Ogórki obieramy ze skórki i przekrawamy wzdłuż na pół. Wydrążamy środek każdego z nich  i kroimy na mniejsze kawałki, tak aby można było je zblendować. Blendujemy na mus  i dodajemy jogurt wraz z maślanką. Do środka wyciskamy czosnek i wsypujemy posiekany koperek. 
Kalarepkę kroimy w drobne paseczki lub ścieramy na tarce o grubych oczkach. Całość mieszamy i doprawiamy. Wstawiamy do lodówki na kilka godzin. Przed podaniem gotujemy (ok.10min) jajka na twardo i podajemy z chłodnikiem.*



4 komentarze:

  1. Fajny blog. Super przepis. Blog warty polecenia .

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialnie wygląda ten chłodnik! A piesio śliczny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W sam raz na końcówkę sezonu letniego ^^ prezentuje się wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze - nie jadłam jeszcze kalarepy. Czy jej smak przypomina jakieś warzywo ?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim za dodane komentarze. Nie bójcie się zadawać pytań. W miarę możliwości odpowiem na wszystkie !

Zobacz inne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...