piątek, 4 grudnia 2015

Rzecz o zdjęciach, fotoksiążkach, konkursie i cieście czekoladowo bananowym z suszonymi bananami !



Zdjęcia trzeba kolekcjonować. Zbierać wytrwale do albumu i oglądać co rok, albo i częściej. Inaczej się zapomina, gubi w przestworzach dysku, aż w końcu zanika na dobre w naszej pamięci. Dwa tysiące zdjęć  Bunia, a album pusty. Jego białe kartki ratują wymówi braku czasu. Ale prawda jest okrutna. Im więcej zdjęć tym mniej pamięci w komputerze i mniej albumów na półkach.
 A jakby połączyć świat wirtualny i realny? Zebrać zdjęcia w komputerze i zrobić z nich jeden album, który stanie na półce? Zdjęcia rodziny, przyjaciół albo swojej pasji. Zapakować w czerwony papier ze złotą kokardą i włożyć pod pachnącą kolorową choinkę. 
 Ja zrobiłam sobie swój własny prezent. Wydałam książkę kucharską. Zebrałam moje ulubione zdjęcia kulinarnej fuzji, dodałam przepisy i mam. Mam mój album na półkę. Na święta !

Dla Was też mam ! Mam trzy fotoksiążki od Empik foto (20x30cm, papier kredowy, okładka twarda błyszcząca, 28 stron za 1 grosz). Jedyne co musicie zrobić to napisać w komentarzu (możecie też wysłać na maila kulinarna.fuzja@gmail.com) - jaki macie pomysł na Waszą fotoksiążkę i czemu to akurat Wy zasługujecie na wygraną? Może będzie to prezent świąteczny dla bliskich albo dla Was samych ?
Co ważne, kod do wykorzystania jest ważny do 31.12, więc na odpowiedzi macie czas do końca weekendu (do 6.12 godz.18 ) ! Powodzenia !


W między czasie w weekend możecie zrobić przepyszne ciasto czekoladowe z bananami ! 
Idealne dla miłośników połączenia tych dwóch smaków (inspiracja stąd) . 


Ciasto czekoladowe z bananami 
Na ciasto:
- tabliczka gorzkiej czekolady (ok90-100g)
- 150g masła
- 150g cukru
- 170g mąki
- 25g kakao
- 2 dojrzałe banany 
- 3 jajka
- szczypta soli
- 1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich
- łyżeczka proszku do pieczenia 
- 1/2 łyżeczki sody
Na wierzch:
- tabliczka czekolady 
- 2 garście suszonych bananów 


Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce. W misce łączymy suche składniki  (mąkę, cukier, kakao,sól, proszek do pieczenia i sodę). Oddzielnie miksujemy masło z cukrem, a następnie dodajemy po jednym jajku. Do tej masy przesiewamy suche składniki i dodajemy rozgniecione banany. Mieszamy i dolewamy rozpuszczoną czekoladę wraz z posiekanymi orzechami.  Ponownie mieszamy. Masę wykładamy do formy (moja okrągła forma ok.22cm średnicy) wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy ok godzinę w 200C (na niższym poziomie piekarnika) -jeśli się za bardzo przypieka przykryć je folią aluminiową. 

Wystudzone ciasto polewamy czekoladą rozpuszczoną w kąpieli wodnej i posypujemy posiekanymi suszonymi bananami. Możemy je również przełożyć ulubioną konfiturą. 

12 komentarzy:

  1. mamy w rodzinie stare, jak je nazywa rodowe przepisy i to one zasługują na taką oprawę:)
    świetny pomysł nie tylko na prezent, ale i na pamiątkę dla siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post, pyszne ciasto!
    Pozdrawiam Cię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie widziałam jeszcze ciacha czekoladowego z bananami, a to zdecydowanie jedno z moich ulubionych połączeń. Wygląda przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja akurat bym wykorzystała fotoksiązke do naszej narzeczeńskiej sesji poniewaz zdjecia mamy tylko na pendrive ,fajnie by bylo pochwalic sie czyms pieknie oprawionym a nie tylko porozrzucanymi zdjeciami :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluje wygranej !:) odezwij się do mnie na maila lub fb po kod na fotoksiążkę :)

      Usuń
  5. Ja nie zasługuję, bo się spóźniłam :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdjęcia są cudownym wynalazkiem ludzkości, dzięki którym możemy zatrzymać na zawsze piękne chwile. Chciałabym stworzyć fotoksiążkę o moich dzieciach - 3-letniej córce i prawie 10-letnim synu. Ich narodziny, chrzciny, zabawy w domu, zabawy na ogródku, pobyty u dziadków, nasze wspólne wakacje...Tę książkę zostawiłabym dla nas, w domu, aby cieszyła nas na co dzień przywołując miłe wspomnienia. Przeglądane jej z całą pewnością umili spotkania rodzinne, towarzyskie i wypełni miło czas podczas chwil samotności.
    Aneta
    aneta.majchrzak@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aneto, piękna odpowiedź, ale niestety po czasie :( Strasznie mi przykro, ale byłoby to nieuczciwe wobec innych uczestników. Jestem pewna, że następnym razem się uda :) Pozdrawiam

      Usuń
  7. chce ten kawałek ciacha! <3 wygląda obłędnie ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim za dodane komentarze. Nie bójcie się zadawać pytań. W miarę możliwości odpowiem na wszystkie !

Zobacz inne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...