piątek, 2 września 2011

Krakersy na piwny GŁÓD

Czy wasi znajomi też tak chętnie piją piwo? 
  Ja co prawda nie jestem miłośniczką tego trunku ,ale ponieważ należę do zdecydowanej mniejszości, niedawno zaczęłam poważnie zastanawiać się  nad tym, co pasuje-smakowo rzecz jasna, do piwa...to był akurat dzień grillowania i szukając w internecie, natknęłam się na przepis domowych krakersów. 
Postanowiłam go nieco zmodyfikować i wypróbować podczas "grill party". 
Efekt? Krakersy szybciej zeszły ,niż piwo...co chyba było dobrym znakiem:) 



czytaj :


 Potrzeba : 

- 300 g mąki pszennej (może być np.100g razowej)
- 60 g masła
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 łyżki płatków owsianych
- 1 łyżka siemienia lnianego,słonecznika,kminku,maku i sezamu (ilość wedle uznania-można czegoś dodać więcej lub w ogóle)-KONIECZNIE NAJPIERW UPRAŻ JE NA SUCHEJ PATELNI !
- 1 łyżka słodka papryka w proszku *opcjonalnie
- 4 łyżki startego żółtego sera 
- ok. 120-130 ml zimnej wody
 -łyżeczka soli i pieprzu


Jak robić ?
Łączymy mąkę i proszek do pieczenia.Dodajemy sól, pieprz i masło. Wyrabiamy ciasto, dolewając stopniowo zimną wodę i dosypując ser. Do elastycznego ciasta dodajemy płatki owsiane i resztę naszych dodatków(bez papryki)-zostawiając część do posypania. Jeszcze raz wyrabiamy i rozwałkowujemy na grubość ok 2 mm. Wycinamy kółka lub inny  kształt krakersów, układamy na blasze,na wierzch  posypujemy tą częścią co nam została,ew.papryką (można też użyć jedynie soli) i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy ok.17 min. w temp. 180°C.k (pod koniec można ustawić piekarnik na opcje grilla i trzymać je ok.2min max.). Podawać z dipami lub masłem czosnkowym  :)

1 komentarz:

Dziękuję wszystkim za dodane komentarze. Nie bójcie się zadawać pytań. W miarę możliwości odpowiem na wszystkie !

Zobacz inne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...