czwartek, 19 lipca 2012

Strudel z łososiem na imprezę

 
Uwielbiam wszelkie okazje do świętowania. Lubię atmosferę unoszącą się w powietrzu jeszcze przed przyjściem gości- mieszankę niepewności, podekscytowania,radości i niecierpliwości...
Dlatego też byłam  przeszczęśliwa, kiedy zostałam poproszona do przygotowania przyjęcia dla kilkunastu osób. Przyznam się, że wcześniej organizowałam imprezy dla zdecydowanie mniejszej ilości gości i było to dla mnie nie lada wyzwanie. Menu przygotowywałam już dwa tygodnie wcześniej,zawsze w towarzystwie kalkulatora (w celu  odmierzenia odpowiedniej ilości składników).
Ciągła myśl, że coś nie wyjdzie nie dawała mi spać przez kilka dni. W środku nocy budziłam się  przerażona ilością jedzenia jakie mi się przyśniło.  Na szczęście wszystko poszło zgodnie z planem i choć dopadło mnie ogromne zmęczenie,było ono nieporównywalne z moją satysfakcją.
Dziś pierwszy przepis,który mnie najbardziej zaskoczył. Z początku wydawał się trudny, a okazał niezmiernie łatwy. Strudel najlepiej smakuje podany na ciepło. Można też polać go odrobiną sosu czosnkowego, ale nie jest to konieczne:)


Rolada z łososiem i szpinakiem z gorgonzolą
-1 opakowanie ciasta mrożonego (tylko nie to podzielone na kawałki)
-ok.450g świeżego szpinaku lub mrożonego (najlepiej tego ze śmietaną)
-ok.1/4 opakowania gorgonzoli z opakowania (ok 3 duże łyżki) *
-1 duża cebula
-2 jajka  + żółtko do posmarowania
-100g gęstej śmietany
-ok. 500g fileta z łososia (bez ości! )
-100g startego sera typu gruyer lub inny ser twardy, podpuszczkowy
-80g bułki tartej
-sól, pieprz
-duża łyżka masła do podsmażenia cebuli
-do posypania sezam, zioła lub czarnuszka (opcjonalnie)
*w zależności od ostrości gorgonzoli- trzeba dodawać do smaku.
(opcjonalnie) sos czosnkowy:
-3/4 kubeczka gęstego jogurtu
-2 duże ząbki czosnku
-sól,pieprz,suszona (lub świeża) pietruszka
Rybę myjemy,osuszamy i kroimy na cienkie plastry. Posypujemy przyprawami.
Cebule kroimy na drobną kosteczkę i szklimy na maśle. Dodajemy szpinak, jajka, ser i dokładnie mieszamy. Na końcu dolewamy śmietanę,solimy, pieprzymy i odstawiamy do wystygnięcia.
Rozwałkowujemy ciasto (zostawiamy papier z ciasta pod spodem), nakładamy warzywa. Posypujemy serem i bułką. Na koniec nakładamy kawałki ryby i zawijamy (jak roladę). Ja mocno zaciskam (żeby rolada podczas mieczenia się nie rozlazła). "Roluję" trzymając za końce papieru spod spodu i delikatnie ciągnę do przodu-jak na obrazku poniżej (źródło z internetu).
Roladę z boku łączę, żeby nadzienie nie wypłynęło.
Smaruję żółtkiem i posypuje np.czarnym lub zwykłym sezamem, czarnuszką, czy suszonymi ziołami (np.prowansalskimi).
Składniki na sos łączymy, wkładamy do lodówki. Polewamy nim już gotowy strudel.

Uwaga:
Pewnie niektórzy zauważyli, że w moim strudlu pojawiają się pomarańczowe kawałeczki.Otóż jest to marchewka, której i tak dodałam dwa razy mniej niż w przepisie podstawowym. Następnym razem nie dodam jej w ogóle,bo moim zdaniem jest zbędna i psuje smak szpinaku. Jeśli jednak chcecie ją wykorzystać- pokrójcie 2 marchewki na paseczki i wrzućcie na patelnię razem z cebulą.



7 komentarzy:

  1. zdecydowanie moje smaki ... losos i francuz ..super polaczenie :)
    mniam
    piekne zdjecia;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam to połączenie :) Dziękuję i zachęcam do zrobienia !

      Usuń
  2. Wow!
    Ale przyjęcie, jestem pod wielkim wrażeniem! Doskonały i pyszny przepis. Także uwielbiam połączenie ciasta francuskiego i łososia ze szpinakiem.

    Z pozdrowieniami,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i mam nadzieję, że do zobaczenia na warsztatach :)

      Usuń
  3. Super zdjęcia i muzyczka! Bardzo mi się podoba ten strudel :)

    OdpowiedzUsuń
  4. moje ulubione składniki w jednym daniu. pycha.
    piękne zdjęcia. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dziękuję :) Widzę,że łosoś i ciasto francuskie, wraz ze szpinakiem to dość lubiane połączenie, dlatego będę robiła takie dania częściej !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim za dodane komentarze. Nie bójcie się zadawać pytań. W miarę możliwości odpowiem na wszystkie !

Zobacz inne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...