niedziela, 31 marca 2013

Biały mazurek na białe święta



"Śnieg zasypał dzisiaj wszystkie drogi. Niewinnością białym płaszczem. Twoich śladów nie wypatrzę...".
   Co więcej, nie wypatrzę nawet śladów wielkanocnych jajek, zagubionych w śnieżnym puchu.
Brak tu kolorów wiosny i brak trzepotu skrzydeł bocianów.
Zostaje tylko biały kolor drzew i mojego mazurka...

Pomimo tego życzę Wam przesłodkich Świąt w gronie najbliższych i śnieżnej zabawy na śmingusa;p


Migdałowy mazurek/tarta z białą czekoladą, kokosem oraz mandarynkami 

Spód:
- 150g mąki pszennej krupczatki + 120 zwykłej mąki pszennej + 40 g zmielonych migdałów
- 200g  masła
- 50 cukru pudru + 1łyżka cukru waniliowego
-1 kropelka aromatu migdałowego
-1 łyżka śmietany
- 2 żółtka

Masa:
- 200g białej czekolady (dwie kosteczki zostawiamy do dekoracji )
- 3 duże łyżki wiórków kokosowych
- 3 łyżki soku ze świeżo wyciśniętych mandarynek
- 3 łyżki gęstej śmietany (najlepiej kwaśnej) -wystarczy 18%
- 2 łyżki świeżo startej skórki z mandarynki (uprzednio wyparzonej)

Do posypania i udekorowania:
- 1 łyżka wiórków kokosowych do posypania
- duża garść płatków migdałowych oraz całych migdałów
- garść suszonej żurawiny
- mandarynka (wraz ze skórką) podzielona na 6 części
- listki mięty lub melisy


  Najpierw przygotowujemy spód. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy migdały i resztę składników. Zagniatamy ciasto, formujemy kulę i zawijamy w folię. Wkładamy do lodówki na ponad godzinę (można zostawić też na noc).
 Po tym czasie, rozwałkowujemy i wkładamy na dno (natłuszczonej i oprószonej bułką tartą) blachy (u mnie ma wymiar 24x30). Nakłuwamy widelcem i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200C. Pieczemy ok.15min, aż ciasto będzie podpieczone na brązowy kolor.
W tym czasie czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Całkowicie rozpuszczoną łączymy ze śmietaną, kokosem, sokiem i skórką z mandarynek. Energicznie mieszamy. Masę studzimy, ale uważamy, żeby za bardzo nie zgęstniała. Nakładamy na zimny spód. Dekorujemy, zarumienionymi na patelni, migdałami, żurawiną, startą kosteczką czekolady oraz wiórkami kokosowymi. Wstawiamy do lodówki. Przed podaniem, posypujemy listkami ziół.
Halleluyah !


16 komentarzy:

  1. Mniamu !!! Muszę taki zrobić:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mogę już patrzeć przez okno. Potrzebuję tego mazurka! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda bajecznie z tymi mandarynkami! takiego jeszcze nie robiłam choć z mazurkiem niestety nie jestem za pan brat:) staram się jednak...u mnie w tym roku morelowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Morelowy :)? Brzmi super! Ja pokochałam się z mazurkiem w zeszłym roku, kiedy to odkryłam, że wcale nie musi być pracochłonny i taki przeszłodzony :).

      Usuń
  4. pięknie wygląda! Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie! sama zrobiłam podobny i bardzo mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny! Zrobimy, nie zważając na to, że za oknem śnieg :) (własnie kolekcjonujemy przepisy na mazurki, aby przeżyć w tej materii swoją inicjację :>)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie w takim razie wypróbujcie mojego mazurka i podzielcie się opinią :) Chociaż patrząc przez okno przychodzi mi do głowy jedynie pieczenie szwedzkich ciasteczek na choinkę;p

      Usuń
  7. migdały, wiórki, czekolada *-* musiał cudownie smakować :)
    aczkolwiek mój, pierwszy w życiu, mazurek śliwkowy też był pyszny ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był smakowity :)
      A mnie za to zaciekawił mnie Twój śliwkowy mazurek ! Uwielbiam śliwki, ale w mazurku już dawno ich nie jadłam :)

      Usuń
  8. Mazurek piękny!
    I idealnie wpisał się w klimat tegorocznej Wielkanocy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z białą czekoladą musiał być pyszny :) Pięknie wygląda

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim za dodane komentarze. Nie bójcie się zadawać pytań. W miarę możliwości odpowiem na wszystkie !

Zobacz inne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...