środa, 10 grudnia 2014

Muffiny piernikowe w roli łosi


Kilka godzin stania nad mikołajkowymi łosiami opłaciły się !
To zdecydowanie najfajniejsze i najłatwiejsze muffinki dla dzieciaków, które cieszą oko zarówno młodszych jak i starszych. 
Przepis na bazę do ciasta możecie modyfikować wedle Waszych upodobań. Dzisiejszy przepis jest typowo piernikowo-czekoladowy, więc idealny na Święta.
Do dekoracji polecam wszelkie drażetki i masy plastyczne. To jedyny przepis, do którego zamiast polewy z czekolady (która niezwykle długo zastyga) wykorzystuje gotową czekoladową polewę z saszetki. 
 Bynajmniej nie jestem z tego zadowolona, jednakże w imię zdrowych lędźwi pozwalam sobie na małe odstępstwa. 

Muffiny piernikowo-czekoladowe (na 12 szt.)
- 1 i 3/4 szklanki mąki 
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 łyżki kakao
- 1 łyżka cynamonu
- 2 łyżeczki przyprawy do piernika (cynamon, goździki, anyżek, gałka muszkatołowa, odrobina czarnego pieprzu)
- 2 łyżeczki naturalnego cukru waniliowego
- ok 3/4 szklanki cukru pudru 
- 1 szklanka mleka
- 1/2 szklanki oleju
- 1 duże jajko 
- ok. 3/4 tabliczki gorzkiej czekolady (pokrojona w kosteczkę) lub 3/4 szklanki groszków czekoladowych
- 1 łyżeczka esencji waniliowej 

Do dekoracji:
- saszetka polewy z gorzkiej czekolady lub tabliczka gorzkiej czekolady
- m&m's lub inne czekoladowe drażetki  na nosy 
- małe okrągłe biszkopty na buzie 
- białe małe drażetki lub białe kulki ulepione z masy marcepanowej (tak było w moim przypadku) na oczy
- lukier lub masa plastyczna do przylepienia nosków do biszkoptów
- precle na uszy


Najpierw robimy muffiny: Mąkę przesiewamy z proszkiem. Łączymy z pozostałymi suchymi składnikami (przyprawami i cukrem). Do osobnej miski wbijamy jajko, dodajemy mleko, olej i ekstrakt. Dokładnie mieszamy trzepaczką lub delikatnie miksujemy. Mokre składniki dodajemy do suchych. Mieszamy, lecz nie bardzo dokładnie i na koniec dosypujemy pokrojoną czekoladę. Przekładamy do natłuszczonej i oprószonej bułką tartą formy i do nagrzanego piekarnika. Pieczemy w ok. 190 stopniach przez 20min lub do suchego patyczka. Uwaga: żeby łatwiej było przykleić dekorację, lepiej aby kawałki czekolady nie wystawały  na wierzchu. 

Dekoracja: Jeśli nie mamy białych drażetek na oczy musimy ulepić je z cukierniczej masy plastycznej. Rozpuszczamy czekoladę i płynną przekładamy na ostudzonego muffina. Szybko, do płynnej masy, przyklejamy biszkopt, oczy i na koniec precle. Na sam koniec, za pomocą wykałaczki zanurzonej w czekoladzie, rysujemy oczy i minkę łosia. Tak robimy z pozostałymi babeczkami. Zostawiamy do zastygnięcia i jemy :)






21 komentarzy:

  1. Są przeurocze! Widać, że się napracowałaś, ale końcowy efekt jest zachwycający :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocze! z Chęcią bym się nimi zaopiekowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialne! Są po prostu rozkoszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie kochane są! Dzieci byłyby zachwycone takimi muffinami!; )

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojeeeeej, ale słodziaki! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Zakochałam się w tym przeuroczych łosiach! <3 Mam pytanie, czy pisząc "esencja waniliowa" masz na myśli olejek do ciasta waniliowy [tzw zapach?] Dodatkowo chciałam zapytać, ile czasu zajęło Ci zrobienie tych 12 łosi? :) Bo chyba się skuszę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) esencja waniliowa to naturalny aromat składający się z wanilii i alkoholu. Ja kupiłam taki jeszcze na wycieczce w Londynie w Marks& Spencer, bo w Polsce taka mała buteleczka jest b.droga( w granicach ok.20-30zl). Nic się jednak nie stanie, jeśli użyjesz zwykłego waniliowego aromatu. Sczerze to nie patrzyłam na zegarek, ale 12 łosi robiłam przez ok.godzinę, gdyż początkowo męczyłam się z czekoladą, która nie chciała kleić biszkoptów. Dopiero po jakimś czasie skusiłam się na gotową polewę i było zdecydowanie szybciej. Pamiętaj tylko, że polewa baardzo szybko zastyga i od razu musisz przyczepić resztę składników. Aha...i ja dzień wcześniej przygotowałam sobie oczy z masy cukrowej (możesz tez od razu kupić białe drażetki. W tesco widziałam takie) i za pomocą tejże masy poprzyczepiałam od razu drażetki do biszkoptów. Dzięki temu miałam potem mniej roboty :) Powodzenia i trzymam kciuki za udane efekty :)
      Daj znać jak poszło :)

      Usuń
  7. Łosie przepiękne, aż żal je zjadać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale szał! Może zagonię dzieci do tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietny przepis :) Bardzo smaczne za co chwale autora :) Tak wogole polecam noz http://www.ceneo.pl/10613509#pid=7329 przygotowywalem nim ta potrawe :) Pozdrawiam i czekam tez na opinie noza :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają fantastycznie :) Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie cudowne ! Szkoda ,że na święta nie wpadłam na taki pomysł :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim za dodane komentarze. Nie bójcie się zadawać pytań. W miarę możliwości odpowiem na wszystkie !

Zobacz inne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...