piątek, 5 grudnia 2014

Pierniczki z formy na Mikołajki !


Mikołajki nieodłącznie kojarzą mi się z ubieraniem choinki. Świeżo upieczone, pachnące pierniczki, wraz z drewnianymi zabawkami, zawieszałam na jak najwyższe gałęzie Bożonarodzeniowego drzewka. Mój pies w między czasie wyjadał wszystkie zjadliwe ozdoby z niższego poziomu i tak wspieraliśmy się nawzajem. Ja miałam towarzystwo, a on z moim lekkim przymrużeniem oka mógł cieszyć się ludzkimi przysmakami. 

Pomimo upływu tylu lat nasze Mikołajki są wciąż takie same....pachnące choinką i pierniczkami !



Przepis nadaje się do wykrawania ciasteczek lub do formy (ja użyłam gwiazdek z Lidla)
- ok.250g mąki 
- 150g płynnego miodu gryczanego
- 1 jajko 
- 30-40g roztopionego masła 
- 100g cukru pudru
- 1 łyżka przyprawy do piernika
- 1 płaska łyżka cynamonu (jeśli lubimy)
- 2 łyżki kakao
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia 


Do miodu dodajemy przyprawy, cukier, jajko, roztopione masło, a na samym końcu mąkę połączoną z proszkiem do pieczenia. Całość wymieszać i albo rozwałkować albo włożyć do Świątecznej formy (przez ograniczoną ilość wgłębień musimy zrobić co na kilka razy)
Pieczemy ok.15min w 190 stopniach.

UWAGA ! Pierniczki po ostudzeniu baaardzo twardnieją. Trzymamy je zamknięte w metalowej puszce (możemy do środka włożyć kawałek jabłka, żeby szybciej zmiękły).

5 komentarzy:

Dziękuję wszystkim za dodane komentarze. Nie bójcie się zadawać pytań. W miarę możliwości odpowiem na wszystkie !

Zobacz inne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...